En امروز : 9 فروردین 1403

رازجویان: مهار آب در تامین ذخایر آبی حوزه کشاورزی استان نقش ویژه ای دارد

کد خبر : 103211 24 فروردین 1400فرهنگی
پ

سد لاستیکی لاریم شهرستان جویبار بصورت ویدئو کنفرانس توسط اردکانیان، وزیر نیرو و با حضور رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، اسد، فرماندار شهرستان جویبار، یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و برخی مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و بهره برداری شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، مهدی رازجویان، معاون هماهنگی اموز عمرانی استانداری در آیین بهره برداری از سد لاریم شهرستان جویبار که ششمین سد لاستیکی استان می باشد، خاطزنشان کرد: مازندران به رغم بارش های زیاد اما سهم برخورداریش از مهار آب های سطحی بسیار کم است و مهار آب های سطحی با وجود سدها و آب بندان ها تنها 15 درصد است و این آب ها بدون مهار به سمت دریا روانه می شود.

وی افزود: هرچه در مهار آب از توفیقات بیشتری برخوردار شویم قطعا می توانیم در بخش کشاورزی که پایه نخست اقتصاد این استان است نقش مهمی ایفا کنیم که می تواند در امنیت غذایی کشور نیز نقش اثرگذاری داشته باشد.

معاون استاندار مازندران، اظهار کرد: وزارت نیرو از ردیف متمرکز بودجه ای را برای افزایش احداث سدهای لاستیکی اختصاص دهد که هم در افزایش ظرفیت مهار آبها، گردشگری و پساب کشاورزی مفید می باشد.

رازجویان ضمن درخواست صدور مجوز  کلنگ زنی سد زارم رود در مرکز استان، یادآور شد: این پروژه در مهار بحران سیل و مهار آب های سطحی نقش مهمی دارد و لذا مهار آب برای ذخایر کشاورزی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کشاورزی مازندران اولویت اول اقتصاد استان می باشد و آب مهم ترین رکن کشاورزی می باشد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری