En امروز : 1 اردیبهشت 1403

پیام مشترک نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار مازندران به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری

کد خبر : 102415 15 اسفند 1399فرهنگی
پ

آیت الله محمدی لایینی و احمد حسین زادگان، به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری پیام مشترکی صادر کردند. ‎

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.

"مقام معظم رهبری"

                                       بسم الله الرحمن الرحیم

منابع طبیعی تجدید شونده نظیر جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به عنوان بستر حیات و مهم ترین عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی بشمار می رود. جنگل ها سهم قابل توجهی در حفظ، بازتولید، تقویت و ثبات این چرخه اکولوژیکی دارند.

شکرانه برخورداری از این مواهب الهی همانا حفظ و حر‏است از آن و تلاش برای افزودن سطوح آن و سپردن صحیح و سالم آن به نسل های آینده می باشد. سنت دیرینه درختکاری در ایران باستان و در احادیث و روایات مورد توجه بوده است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز پانزدهم اسفند ماه به عنوان (روز درختکاری) نامگذاری شده است.بیش از چهار دهه است که به همین مناسبت از 15 لغایت 21 اسفند ماه هرساله برنامه های مختلفی با عنوان ( هفته منابع طبیعی و آبخیزداری) به منظور گسترش فرهنگ حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی تجدید شونده کشور و معرفی اقدامات در این خصوص در اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری را به مردم آگاه و طبیعت دوست خطه سرسبز استان مازندران، تبریک می گوییم و انتظار داریم در پیروی از منویات داهیانه مقام معظم رهبری در این خصوص و در راستای تحقق شعار: « همه با هم، جهاد برای حفاظت ازمنابع طبیعی »، با رعایت شیوه نامه های مربوط به بیماری کووید 19، به استقبال جشن درختکاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بشتابیم.

جا دارد ضمن ارج نهادن به تلاش و ایثار خدمت گزاران صدیق این بخش به ویژه آنانی که در راه حفظ و حراست از جنگل‏ها و مراتع حتی از بذل جان خود دریغ ننموده اند، به یاد هرشهید یک نهال به یادگار بکاریم و پرورش دهیم.

محمد باقرمحمدی لایینی / نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری

احمد حسین زادگان / استاندار مازندران

اشتراک گذاری