En امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران: نیروی انسانی ماهر اساس جهش تولید است

کد خبر : 102381 13 اسفند 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان با بیان اینکه آموزش های فنی حرفه ای و پرورش نیروی انسانی ماهر، اساس و مایه جهش تولید و توسعه است، گفت: هماهنگی و الویت‌بندی لازم جهت تحقق و رفع مشکلات آموزش فنی و حرفه ای در حال انجام است. ‎

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در جلسه شورای مهارت که با حضور اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، افزود: در گذشته توجه خانواده ها به کنکور و بر روی فارغ التحصیلی بوده اما امروز رویکردها تغییر کرده و توجه به مهارت‌آموزی بیشتر شده است.

وی با تاکید براینکه بخشی نگری به ظرفیت های استان در گذشته باعث عقب ماندگی و عدم توسعه استان شده است، تصریح کرد: با ایجاد وحدت و همدلی توسعه متوازن استان و استفاده حداکثری از ظرفیت ها را در اولویت کاری قرار داداه ایم.

به گفته وی، گردشگری، خدمات، صنعت، کشاورزی، مشاغل نوین و شرکت های دانش‌بنیان محور توسعه استان است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کشاورزی مدرن، کاشت گلخانه ای، اصلاح بذر و اصلاح نژاد دام در بخش کشاورزی دنبال شده و سرمایه گذاران خوبی در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند، گفت: در حوزه شیلات مرکز آموزش ایجاد شده و آموزش ماهیان سردآبی در آبندان ها در فصل پاییز و زمستان، پرورش میگو و پرورش ماهیان در قفس مد نظر قرار گرفته است.

وی به آموزش دارندگان اقامتگاه های بومگردی و ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی در نقاط هدف استان اشاره کرد و اظهارداشت: و دربخش صنعت و خدمات نیز طرح های بزرگی در حال پیگیری است و مشمولان نظام وظیفه نیز در حین خدمت مهارت های لازم را آموزش می بینند تا پس از خدمت مهادت لازم جهت اشتغال را داشته باشند.

نماینده عالی دولت با تاکید بر اینکه آموزش مشاغل خانگی ارزان قیمت را مورد توجه قرار داده ایم، ادامه داد: خوشبختانه دولت تسهیلات خوبی برای افراد پس از آموزش مهارت در نظر گرفته است که اجرای این طرح ها و اشتغال حتما نیاز به مهارت آموزی دارد تا نیروی انسانی ماهر در این عرصه ها مشغول کار شود.

استاندار مازندران در این جلسه تاکیدکرد که الگوی تلفیقی علمی و عملی حتما استان را به توسعه پایدار که یکی از اهداف نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت است، می رساند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری