En امروز : 8 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

بهره گیری از ظرفیت صندوق نوآوری برای شرکت های دانش بنیان یک فرصت اساسی است / صندوق نوآوری، نگاه فعالانه‌ای به نیاز‌های استان دارد

کد خبر : 102379 13 اسفند 1399فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان به نگاه فعالان صندوق نوآوری به نیازهای استان اشاره کرد و بر ضرورت اسفاده شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های این صندوق تاکید کرد. ‎

جلسه بررسی نحوه بهره گیری شرکت های دانش بنیان مازندران از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور احمد حسین زادگان، استاندار مازندران و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

استاندار مازندران در این نشست بر بهره گیری بیش از پیش دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گفت: شرکت های دانش بنیان مبتنی بر ظرفیت های دانش بومی و متکی به توان علمی و پژوهشی داخلی هستند که می تواند بسترساز توسعه در چارچوب های مختلف شود.

بهره گیری از ظرفیت صندوق نوآوری برای شرکت های دانش بنیان استان یک فرصت اساسی برای تقویت فعالیت های این شرکت ها و تقویت نقش آفرینی آن ها در حوزه های مختلف است.

وی با بیان این که شرکتهای مختلف‌که ظرفیت مناسب دانش بنیانی دارند؛ شناسایی و مشکلات و موانع فعالیت آنان رفع شود، عنوان کرد: شرکتهایی که دانش بنیان نیستند با سازوکار مناسب دانش بنیان شوند و شرکتهای دانش بنیان نیز از تسهیلات لازم بهره مند شوند.

استاندار مازندران، افزود: شرکت های دانش بنیان با توجه به شرایط فعالیت نیاز به دریافت اعتبار دارند که انتظار داریم صندوق نوآوری نسبت به تامین نقدینگی این شرکتها بیش از پیش اقدام کند.

مقام عالی دولت در مازندران، یادآور شد: اگرچه با همکاری دولت در حوزه ایجاد نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر و همچنین طرح های کمپوست در شهرستان های مختلف استان اقدامات جدی و بسیاری انجام شد، اما کاهش حجم زباله، حل مشکلات شیرابه، حمل و نقل اصولی و تفکیک زباله از مبداء نیاز به طرح هایی دارد که شرکت های دانش بنیان و فناور استان می توانند آن را ارائه کنند.

او گفت: علاوه بر پسماند، ضایعات محصولات مختلف کشاورزی به ویژه برنج، مرکبات و آبزیان در استان فرصتی برای ایجاد درآمد و ارزش افزوده است که شرکت های دانش بنیان می توانند با ارائه طرح های عملیاتی از تسهیلات صندوق نوآوری برای اجرایی شدن طرح های خود بهره مند شوند.

استاندار با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه مدیریت پسماند این استان حمایت‌های لازم را خواهد داشت، افزود: توجه به حل مشکلات پسماند سه استان شمالی در سطح ملی مطرح گردید و مازندران به عنوان پایلوت طرح ملی پسماند کشور انتخاب شد.

حسین زادگان با اشاره به این که این صندوق نگاه فعالانه‌ای به نیاز‌های استان در حوزه‌هایی مانند پسماند دارد، عنوان کرد: معاونت های امور عمرانی، امور هماهنگی اقتصادی استانداری و همچنین مدیران سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با همکاری پارک علم و فناوری چگونگی بهره مندی شرکت های دانش بنیان از فرصت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را بررسی کنند.

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری