امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار محمودآباد :

پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها رعایت نمی شود

کد خبر : 102085 26 بهمن 1399
پ

طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد متاسفانه بیش از 50% دلایل انتقال ویروس کرونا از مراکز عمومی ارائه خدمات از جمله نانوایی ها نشات می گیرد . ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان محمودآباد ظهر امروز یکشنبه 26 بهمن به ریاست خسرو طالبی فرماندار و با حضور صدیقه حق شناس معاون برنامه ریزی و علیرضا اسماعیل نیا عمران بخشدار مرکزی و سایر مدیران عضو کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

خسرو طالبی فرمانداری شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه با اشاره به عدم نارضایتی شهروندان از کیفیت نان ارائه شده گفت: فارغ از کیفیت نا مطلوب آرد و هزینه های بالای خمیر مایع و سایر هزینه های جاری که متوجه واحدهای خبازی است باید با رتبه بندی و تشویق واحدهای نمونه و فعال نسبت به ایجاد رقابت در این صنف باید اقدام کرد.

وی گفت: متاسفانه بنا به گزارش واصله شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله عدم رعایت فاصله گذاری در نوبت دهی ، عدم استفاده از ماسک توسط خبازان ، عدم استفاده از دستکش برای دریافت وجه نقد و... هستیم و هنوز نانوایی ها و مراکز ارائه خدمات عمومی از مهم ترین دلایل انتقال و انتشار ویروس کرونا بشمار می روند.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان محمودآباد با اشاره به فعالیت مجموعاً 145 واحد خبازی دولتی و غیر دولتی در این شهرستان به ضرورت مکانیزاسیون و استفاده از ماشین آلات جدید در طبخ نان اشاره کرد و از پرداخت تسهیلات بانکی تا سقف 400 میلیون ریال با سود بانکی 15% ویژه نانوایی ها خبر داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد مهم ترین رویکرد برگزاری این جلسات را تلاش برای حل مشکلات واحدهای خبازی عنوان کرد و تصریح داشت: نان قوت غالب مردم است و نظارت بر روند توزیع عادلانه آرد و تهیه نان و جلب رضایت شهروندان از مهم ترین ماموریت اعضای این کارگروه می باشد.

 

اشتراک گذاری