En امروز : 1 اردیبهشت 1403

جلسه ستاد پیشگیری ـ هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آمل به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل

جلسه ستاد پیشگیری ـ هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آمل به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل

کد خبر : 101209 30 دی 1399
پ

جلسه ستاد پیشگیری ـ هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آمل به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ـ بخشداران ـ شهرداران و دیگر مدیران شهرستانی 30 دی برگزار گردید . ‎

جلسه ستاد پیشگیری ـ هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آمل به ریاست علیرضا شریعت معاون استاندار و سرپرست  فرمانداری ویژه شهرستان آمل و با حضور اصغر کردی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ـ بخشداران ـ شهرداران و دیگر مدیران شهرستانی 30 دی برگزار گردید .  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل : علیرضا شریعت معاون استاندار ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه اظهار داشت : به دلیل پیش بینی کاهش شدید دما و به دنبال آن افزایش میزان مصرف گاز ، شهروندان عزیز نسبت به مصرف بهینه و مناسب گاز اقدام نموده تا دچار افت فشار ویا قطعی گاز نشویم .

معاون استاندار افزود : در شرایط بحران همه مراکز خصوصی موظف به خدمات رسانی به بخش های آسیب دیده هستند و بخشداریهاو شهرداریها نسبت به اطلاع رسانی به دهیاران و شوراهای اسلامی و شهروندان جهت آماده باش و لایروبی انهار زراعی و مسیرهای آبرو اقدام نموده تا مشکل آبگرفتگی در سطح شهرها و روستاها بوجود نیاید .

فرماندار آمل گفت : به دلیل لغزنده شدن سطح جاده ها ـ در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی شهرستان بخصوص در هنگام شب وبازندگی ، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند .

شریعت افزود : باتوجه به برودت هوا ، رانندگانی که قصد عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی را دارند ضمن کسب اطلاع از مسیر و تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و ضد یخ ، در هنگام مه آلودگی وبارش برف با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی نمایند و همچنین بخشداران نسبت به اطلاع رسانی به دامداران و ساکنین بومی مناطق ییلاقی و مرتفع شهرستان ، دامهای خود را به دور از ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام های خود اقدام نمایند .

معاون استاندار بیان داشت : باتوجه به وضعیت جوی هوا شهروندان از تردد غیر ضروری به مناطق کوهستانی مخصوصا کوهنوردی در ارتفاعات لاریجان و قله دماوند جدا خودداری نمایند و خودروهای عبوری از محور هراز حتما مجهز به تجهیزات ایمنی و زمستانی باشند و از سلامت خودروی خود قبل از سفر اطمینان حاصل نمایند .

وی بیان داشت : هیچ یک از مدیران حق ترک شهرستان و محل خدمت را ندارند و حضور همه جانبه مدیران الزامی است و ورزشکاران و کوهنوردان محترم از از صعود به قله دماوند ؛ و مرتفع شهرستان در طول مدت مزبور جداً خودداری نمایند و شهرداران و دهیاران محترم بدلیل پیش بینی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهرستان ، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند . و بخشداران با همکاری دهیاران بمنظور جلوگیری از ورود غیر ضروری افراد مختلف ( گردشگران ـ کوهنوردان و ... ) به مناطقه کوهستانی و صعب العبور در مبادی ورودی روستاها و همچنین راههای فرعی اقدامات لازم را بعمل آورند .

وی افزود : راهدارخانه لاریجان و راهداری لاریجان در شرایط بحرانی حضور فعال داشته باشند تا در صورت ضرور نسبت به خدمات رسانی و کمک به افراد آسیب دیده بر اثر سرما و یخ زدگی اقدام لازم بعمل آورند . البته 14 اماکن در محور هراز برای اسکان مسافرین از سوی هلال احمر تا 800 نفر در نقاط مختلف با سیستم گرمایشی و امکانات لازم در نظر گرفته شده است .

در پایان هریک از مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به جلسه ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ گردید .

اشتراک گذاری