En امروز : 10 فروردین 1403

رازجویان، تاکید کرد:

ضرورت آماده باش دستگاه های خدمات رسان در جاده های استان در روزهای آتی

کد خبر : 101200 30 دی 1399فرهنگی
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: با توجه به در پیش بودن سرما و یخبندان، دستگاه های خدمات رسان در جاده های استان به حالت آماده باش درآیند. ‎

 

 

مهدی رازجویان در جلسه شورای ترافیک مازندران با تاکید بر اینکه مردم باید در جاده‌های استان احساس آرامش داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، در روزهای آینده شاهد کاهش شدید دما و بارش برف در جاده های مواصلاتی استان خواهیم بود که خدمت رسانی به موقع دستگاه های متولی و مربوطه را می طلبد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به قطعی برق در بعضی جاده های استان، افزود: این قطعی ها به این دلیل است که برق خانه های مردم و هم استانی های عزیز قطع نشود.

رازجویان ادامه داد: از مردم انتظار داریم ضمن صرفه جویی در مصرف برق و گاز، در جاده های استان ایمن و بااطمینان رانندگی کنند تا این بحران پشت سر گذاشته شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به وضعیت استان مازندران در پی شیوع کرونا، ‌اظهار داشت: با توجه به منع رفت و آمد شبانه در استان، انتظار می رود نیروی انتظامی با متخلفین برخورد جدی داشته باشد.

رازجویان ادامه داد: تردد مسافرین و مردم در جاده های استان می تواند باعث افزایش شیوع کرونا در استان شود.

وی بار دیگر بر حذف نقاط حادثه خیز در جاده های استان تاکید کرد و افزود: هر چه تعداد نقاط حادثه خیز در جاده های استان کمتر شود، ضریب امنیت و حفظ جان مردم در جاده ها افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در بخشی دیگر از سخنانش، با بیان اینکه توسعه متوازن باید در اجرای پروژه‌های ترافیکی استان دیده شود، اظهار داشت: فرمانداران جلسات شورای ترافیک شهرستان ها را به صورت منظم برگزار و بر اجرای مصوبات این جلسات تاکید داشته باشند.

رازجویان در مورد استانداردسازی و بهسازی پل های عابر پیاده نیز گفت: استانداردسازی پل‌های عابر پیاده جهت افزایش استفاده مردم از آنها و کاهش آمار تصادفات ضروری است.

معاون استاندارمازندران ضمن دعوت شهرداران به شناسایی نقاط پرترافیک و ارائه راهکار کارشناسی شده جهت کاهش بار ترافیکی در شهرها، تصریح کرد: در اجرای پروژه های ترافیکی باید آرامش تمام اقشار مانند معلولین و نابینایان نیز دیده شود.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: در فصل زمستان شایسته نیست که جاده‌های اصلی استان به دلیل یخبندان و بارش برف، مسدود شوند لذا کوتاهی هیچ دستگاهی را نخواهیم پذیرفت.

رازجویان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی در برابر جان مردم باید احساس مسئولیت داشته باشند، افزود: پروژه های حوزه ی راه استان باید به بهترین شکل و با امنیت و ایمنی مناسبی اجرایی شوند تا ضمن کاهش تصادفات و تلفات جانی، از هدررفت بیت‌المال جلوگیری به‌عمل آید.

 

اشتراک گذاری