En امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران، عنوان کرد:

هم افزایی دستگاه ها و بسیج امکانات و تجهیزات محلی منطقه ای برای ساماندهی تالاب میانکاله

کد خبر : 100046 11 آذر 1399فرهنگی
پ

حسین زادگان گفت: مشکلات شناسایی و راهکارها احصاء شده و برای انجام یک اقدام موثر در راستای احیا و حفظ زیستگاه مهم میانکاله باید همه دستگاه ها و امکانات و تجهیزات بخش خصوصی، محلی و منطقه ای، سمن ها، مردم و ... به میدان بیاید. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه تشکیل کمیته استانی مدیریت حفاظت و احیای تالاب های استان مازندران که با محوریت بررسی مشکلات تالاب میانکاله برگزار شد، با عنوان اینکه میانکاله در زمره آثار منحصر به فرد می باشد و اهمیت جهانی دارد و یک زیستگاه شناسایی شده است، افزود: می بایست از فراموش شدن این زیستگاه مهم با ارائه اقدامات و برنامه ریزی مناسب جلوگیری کنیم که در این راستا کمیته ای تحت عنوان کمیته حفاظت از تالاب ها تشکیل شده است و در سطح ملی ستاد تالاب ها به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار می شود.

او با اشاره به این که در استان این خلاء را احساس کردیم که پایش مستمر باید صورت گیرد و در سنوات گذشته میانکاله تضعیف شده و برخی آسیب ها و خسارات به این تالاب وارد شده است، اظهار داشت: این بدان معنا نیست که اقدامی در این سال ها صورت نمی گرفت بلکه برای تشدید همکاری ها در جهت احیا و صیانت از این تالاب و زیستگاه مهم است.

حسین زادگان اظهار کرد: لازمه ی این اتفاقات هم افزایی و اقدامات هماهنگ فرابخشی و بسیج تمامی امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و محلی و منطقه ای می باشد تا شاهد خروجی مناسب و ارائه راهکارهای لازم در این بخش باشیم.

استاندار با بیان این که مشکلات شناسایی و راهکارها احصاء شده و مقرر شد در ذیل شورای برنامه ریزی این کمیته تشکیل بشود، عنوان کرد: دستگاه ها هم شناخته شدند و لازم است یک سری اقدامات کوتاه مدت سریع صورت گیرد و اقدامات میان مدت و بلند مدت هم شناسایی می شود.

حسین زادگان با تاکید بر این که تالاب میانکاله نیازمند توجه بیشتر از گذشته است، تصریح نمود: در کنار تجهیز امکانات باید اعتبارات استانی و ملی را هم اختصاص بدهیم و دنبال کنیم.

استاندار افزود: با استفاده از مشارکت مردم و ورود سمن ها و دستگاه های همکار ان شاء الله مشکلات میانکاله حل می شود و در تلاشیم در جلسه بعدی برنامه عملیاتی آن را جمع بندی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت بیشتر از تالاب میانکاله و طرح آن در سطح ملی منجر به اتفاقات خوب در آینده خواهد شد. استفاده از ظرفیت های شهرستانی منطقه ای می تواند به ساماندهی تالاب ها کمک قابل توجه ای نماید چرا که منجر به توسعه پایدار در حوزه زیست محیطی می گردد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری