ضرورت تغییر کاربری و بهبود فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها

 

 تغییر کاربری، احیا و ارتقاء فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نخستین شورای آموزش و پرورش سال 97 در خصوص استفاده از بند « ه تبصره 9 قانون بودجه کشور» گفت: فرمانداران بر اساس قانون بودجه، بهبود و ارتقاء فضاهای آموزشی هسته مرکزی شهرها را در راستای بهینه ‌سازی برای نسل جوان و دانش آموزان اجرایی کنند.

احمد حسین زادگان براستفاده از قوانین موجود برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش؛ لیست املاک و پیشنهادات خود را به کمیسون ماده پنج اعلام کند وفرمانداران نیز به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان ها با استناد به بند ه قانون بودجه و با کمک شهرداری ها فضاهای آموزشی را تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از نیمی مردم و دانش آموزان اضافه وزن دارند و اضافه وزن بیماری های عدیده ای را بهمراه دارد، سند جامع سلامت در استان تدوین شده و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش موظف به اجرای آن هستند.

حسین زادگان افزود: در استان با مدارسی مواجه هستیم که فضای مناسب برای تحرک دانش آموزان ندارند، در شورای ورزش استان مصوب شد که برای ورزش صبحگاهی اینگونه مدارس، اماکن ورزشی که در کنار مدارس هستند در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه در ایجاد نشاط علاوه بر برنامه های فرهنگی و هنری نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم، تصریح کرد: اگر نتوانستیم در حوزه آسیب های اجتماعی موفق و خوب عمل کنیم، به خاطر این است که از ظرفیت های آموزش و پرورش بخوبی استفاده نشده است.

وی، گفت: آموزش و پرورش مشکلات جدی دارد، در حالی که این نهاد در همه حوزه ها از جمله درمان، آسیب های اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و درمان می تواند نقش اساسی و اثرگذار ایفا کند. اگر قرار است اتفاقی در آموزش و پرورش بیفتد باید هم افزایی و همگرایی دستگاه های عضو شورا تقویت شود.

معاون استاندار تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش کار بسیار است و باید با احصا ضرورت ها و برنامه های مورد نیاز با جدیت در این راستا اهتمام نمود.

وی با بیان این که حل مشکلات اجتماعی کار یک نهاد و در گرو تامین اعتبارات صرفا نیست بلکه به لحاظ کیفی و شیوه ها نیز نیاز به تغییر دارد که بخشی به ظرفیت خودش بر می گردد، خاطر نشان ساخت: از ظرفیت های مردمی در حل مشکلات آموزش و پرورش باید بهره جست. بیش از 500 هزار دانش آموز در استان داریم که با احتساب خانواده ها یک میلیون و 500 نفر می شوند و اگر اقوام دانش آموزان را هم به حساب بیاوریم ، تمامی جمعیت استان با این نهاد سر و کار دارند و ما باید همه این ظرفیت ها را به آموزش و پرورش بیاوریم.

معاون استاندار مازندران از دولت ، خیرین و رسانه ها به عنوان سه ضلع اثرگذار بر توسعه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت : بخشی از رفع کمبودها هم به تجربه موفق سازمان های مردم نهاد در کشورهای توسعه یافته برمی گردد و خیرین مدرسه ساز فرصتی برای حل مشکلات هستند که باید به عنوان یک ضلع به لحاظ کمی و کیفی توسعه مدنظر قرار گیرند.

وی با اشاره به این که اگر می خواهیم آموزش و پرورش مردمی تر شود و خیرین کمک کنند باید برای آنان در اذهان احترام برانگیخت، گفت: یک ضلع دیگر این مثلث توسعه نیز در کنار دولت و خیرین، رسانه ها هستند که برای فرهنگ سازی نقش موثری دارند و باید از ظرفیت تمامی آنها اعم از صدا و سیما، رسانه های مکتوب و شبکه های اجتماعی بهره گرفت.

چاپ محتويات