امروز چهارشنبه, 02 اسفند 1396


استاندار مازندران در جلسه شورای اداری تعاون روستایی مازندران، عنوان كرد:
کد مطلب : ۱۶۴۵۱  / گروه : اخبار /  / ۱۸ بهمن ۱۳۹۶  /  بازدید : ۱۲۰
ضرورت گسترش ظرفيت بازار سازي و بازاريابي و تدوين برنامه و اطلس كشاورزي مقام عالي دولت در مازندران، در اين جلسه تاكيد كرد:گسترش ظرفيت بازار سازي و بازاريابي و تدوين برنامه و اطلس كشاورزي يك ضرورت اساسي است.

 محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری تعاون روستایی مازندران که با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در ساری برگزار شد، با اشاره به اين كه بنده در آغاز كار براي تشكل ها وقت گذاشتم و به تسهيل گري و روان سازي امور براي نقش آفريني تشكل ها اعتقاد دارم، افزود: مازندران با توليد بيش از 6 ميليون تن محصولات كشاورزي سرآمد است و سرزميني حاصلخيز و بازارهايي در دسترس و فراوان در اختيار دارد.

اسلامي، حلقه هاي مفقوده را از موانع اصلي توسعه استان دانست و ياد آور شد: محصولات استان بايد برندسازي شود و با رفع حلقه هاي مفقوده نظير قدرت بازگاني و لجستيك و توان رساندن محصولات بر اساس خرد بازار به بازارهاي مصرف و ظرفيت بازاريابي و بازارسازي به جايگاه در خور خود برسد.

استاندار، گفت: براي رساندن محصول به بازارهاي هدف با كيفيت لازم با استانداران استان هاي داراي قابليت و كشورهاي هدف مذاكره كرده ايم.

اسلامي با اعلام اين نكته كه صادرات سه ميليارد دلاري محصولات استان در سال تا پایان برنامه ششم توسعه را هدف گذاري كرديم، تصريح نمود: این برنامه با توجه به سخت کوشی و علاقه مندی مردم این خطه و سرزمین حاصلخیز شمال کشور قابل تحقق است و مازندران می تواند با تولیدات کشاورزی خود، بازار های داخلی و خارجی را قبضه کند.

مقام عالي دولت در استان، تحقق برنامه های اقتصادی دولت را نیازمند ورود جدی بخش خصوصی و تعاونی به اقتصاد دانست و تاکید کرد: شرکت های تعاونی روستایی باید خودشان را باور کرده و قوی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نبود سند برنامه و اطلس کشاورزی در مازندران یک اشکال اساسی است، افزود: آگاهي لازم از بازارهاي هدف، تقاضاي بازار و قدرت توليد استان در تيراژ مورد نياز بازار با توجه به شرايط اقليمي مازندران، ذائقه مصرف كننده و اصلاح ژنتيكي لازم براي ارتقاء بهره وري و مديريت قيمت تمام شده محصول از مواردي است كه بايد در استان اصلاح و ساماندهي شود و ميدان داري براي انجام اين برنامه ها بايد از سوي بخش خصوصي صورت گيرد.

وي، افزود: بايد اعتماد در بازار را تعميق كنيم و نگذاريم با انجام كارهاي نادرست، حيثيت محصولات مازندران را به مخاطره بيندازند.

اسلامی تصریج کرد: اعتقاد دولت نسبت به نقش کشاورزی مازندران در امنیت غذایی کشور بسیار مهم و اساسی است و این استان راه حل مسایل اقتصادی کشور است و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود : امروز انواع تشکل ها، اتحادیه ها ، انجمن ها و مجامع در استان مازندران وجود دارد که همگرایی ندارند و باید این به هم ریختگی تشکل های کشاورزی را ساماندهی کنیم.

وی افزود : باید محصولات کشاورزی مازندران با کیفیت بالا وبسته بندی مناسب روانه بازار های مختلف شود و نه تنها ذائقه مصرف کننده در تولید در نظر گرفته شود بلکه لازم است قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را هم مدیریت کنیم.

اسلامی با اشاره به اين كه امروز جامعه واسطه گر با سود قابل ملاحظه محصولات کشاورزی استان را به یغما می برد و تولید کننده با سود حداقلی ادامه کار می دهد، گفت: باید واسطه گری کشاورزی را در بازار از بین ببریم تا حال و روز كشاورزي استان خوش شود.

استاندار مازندران گفت: تقلب در فرآوری و بسته بندی نامناسب به بازار داخلی و خارجی محصولات کشاورزی مازندران ضربه زده است و حضور در بازار و رقابت نيازمند اعتماد و خوش نامي است.


ضرورت گسترش ظرفيت بازار سازي و بازاريابي و تدوين برنامه و اطلس كشاورزي
رهگیری نامه های اداری
دفاتر پیشخوان
ساترا
تسما

آمار سایت

امروز1933
مجموع44866442

تمامی حقـوق این سـایت متعلق به استانداری مازندران می باشد .
طراحی ، اجرا و پشتیبانی: مازندنت ساری